Reklamowa walka z otyłością
17 lipca 2014, 11:53Kontynuując walkę z otyłością obywateli, Meksyk wprowadza ograniczenia emisji reklam słodkich/gazowanych napojów oraz kalorycznych pokarmów.
Co popisze, to zapłacze
15 lipca 2014, 17:19Firma Magnus Ferreus zaprojektowała notatnik Onion Note z kartkami pokrytymi disulfidem allilowo-propylowym. Tarcie towarzyszące pisaniu prowadzi do uwolnienia lotnej substancji, podrażnienia śluzówki oka i łzawienia.
Powstało urządzenie do monitorowania gęsiej skórki
27 czerwca 2014, 09:46Naukowcy z Korea Advanced Institute of Science opracowali czujnik umożliwiający mierzenie gęsiej skórki w czasie rzeczywistym.
Konkurencja oskarża Google'a
18 czerwca 2014, 13:39Portugalski sklep z aplikacjami dla Androida, Apotoide, oskarżył Google'a o stosowanie praktyk monopolistycznych. Firma, która ma 6 milionów unikatowych użytkowników chce zebrać grupę podobnych sklepów i przeciwdziałać dominacji Google'a.
Atak na inteligentne telewizory
9 czerwca 2014, 16:10Eksperci ostrzegają, że tzw. „inteligentne” telewizory są podatne na ataki hakerskie. Mogą one zostać przeprowadzone za pomocą technologii, która jest wykorzystywana do dostarczania spersonalizowanych reklam
Laboratorium Baidu w Dolinie Krzemowej
20 maja 2014, 10:52Chiński gigant wyszukiwarkowy Baidu otworzył w Dolinie Krzemowej laboratorium sztucznej inteligencji. Na jego czele stanie Andrew Ng, profesor z Uniwersytetu Stanforda, który wcześniej odgrywał kluczową rolę pracując w Google'u na polu deep learning.
Będą blokować i ostrzegać?
6 maja 2014, 08:28Rząd Australii zastanawia się nad blokowaniem witryn z torrentami i wysyłaniem ostrzeżeń osobom, które nielegalnie pobierają treści chronione prawem autorskim. Ci, którzy wielokrotnie dopuszczają się naruszeń mieliby otrzymywać coraz groźniej brzmiące listy.
Blokowanie smartfonów w szkole
21 marca 2014, 09:44Południowokoreańskie szkoły testują system, który pozwala na blokowanie na czas lekcji uczniowskich smartfonów. System wykorzystuje oprogramowanie zainstalowane na smartfonach. Program iSmartKeeper daje możliwość kontrolowania, do jakich usług i aplikacji ma dostęp właściciel smartfonu
Wyobrażanie zapachu dźwignią reklamy?
24 lutego 2014, 15:10Wyobrażanie sobie zapachu produktu (ang. smellizing) zwiększa chęć nabycia i skonsumowania reklamowanych produktów.
Komputer pogrupuje użytkowników
11 grudnia 2013, 14:05Już wkrótce komputery będą zdolne do przypisywania użytkowników do poszczególnych grup społecznych i subkultur. Zdaniem naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, pozwoli to na dostarczanie użytkownikom bardziej trafionych reklam, lepszych wyników wyszukiwania czy stworzenie odpowiednich powiązań w serwisach społecznościowych.